За наистина големите артисти натрупаните години са предимство, защото с възрастта енергията и харизмата им стават по-силни, както и ефектът на посланието от тяхното изкуство.
Иън Гилън е доказателство, че един музикант е велик колкото велики са песните му, но не само. Той е повече от история на рока и повече от Гласът на Smoke on the Water, Hush, When a Blind Man Cries и Perfect Stranger, изправили на крака препълнената зала 1 на НДК.
На 4 ноември София стана първата спирка от източноевропейското турне на Гилън, което продължава в Скопие, Белград, Будапеща, Одеса, Киев, Минск, Санкт Петербург и Варшава.
Проектът „Иън Гилън пее Deep Purple“ бе представен заедно с „Дон Еъри Бенд“ – групата на кийбордиста на „Пърпъл“, и с впечатляващото участие на оркестъра на Софийската филхармония под диригентството на Стивън Бентли-Клайн. Дъщерята на Гилън – Грейс, бе соло вокал на фюжън формацията „Папа Ле Гал“, която близо час подгрява феновете с афро бийт, латино дъб, фънк и „всичко друго, което ги вдъхновява“, както пише на официалния сайт Рapalegal.co.uk.
Самият Иън Гилън направи лек и много премерен завой в репертоара си, в който, освен оставените за десерт златни парчета на „Пърпъл“, имаше не по-малко уникални композиции с вдъхновени от етното елементи.
Иън Гилън е гостувал у нас няколко пъти, но като че ли най-запомнящ остава концертът на „Иън Гилън Бенд“ – на 8 септември 1992 г. Тогава, в първите години на промените, хиляди фенове на стадион „Академик“ почти недоумяваха от тази дълго чакана среща със своя идол – в центъра на Балканския полуостров. След това в България дойдоха „Содом“, „Скорпиънс“, „Аксепт“, Стинг, „Айрън Мейдън“, Робърт Плант и Джими Пейдж, Рони Джеймс Дио, „Уайт Снейк“, Джо Кокър, Джеймс Браун, Крис де Бърг, „Дийп Пърпъл“, „Супермакс“, „Теръпи?“, а по-късно – „Металика“ и ACDC.
Материалът е публикуван в btvnovinite.bg.