Браво на Кенет Брана! След като в последните години се нагледахме на всякакви извратени варианти на притчите, с които растат и малки, и големи, най-после се появи приказка в чист и неопетнен вид.
105 вълшебни минути в „Пепеляшка“
(Cinderella, 2015), в които няма препратки към други светове, кръвосмешения с други приказки и герои, осъвременяване или изопачаване на фабулата, нито просташки хумор.
100-процентово удоволствие за очите и ушите, което дължим на невероятната класическа музика на Патрик Дойл (работил с Брана и по „Хенри Пети“, „Франкенщайн“ и „Хамлет“) и костюмите на Санди Пауъл.
Носителката на „Оскар“ е създала истинска експлозия от багри върху пищни, но изящни и в същото време много семпли одежди. Например,
10-те хиляди кристала върху балната рокля на Пепеляшка
са отнели 550 часа ръчен труд на 18 шивачи, за да бъдат подредени върху 12-те пласта копринена органза – общо над 250 метра! Фактът е красноречив – за вниманието, отделено върху тази част от продукцията, вдъхновена по думите на Пауъл предимно от модата на 19-и век.
Естествено, върху запазената марка на Пепеляша – пантофките й, също са изсипани куп камъни „Сваровски“, а моделът е заимстван от чифт от 1890 година, изложен в музей, в Нортхемптън, Великобритания.
Ах, тази Кейт!
Почти ледена, студена красота и зловещ магнетизъм. Най-силният и зареждащ образ, и противно на очакването – неотблъскващ, а по-скоро забавен и интересен е образът на мащехата. Защото Кейт Бланшет е еднакво добра навсякъде, където се появи.
До нея е трудно да бъдеш забележителен, но въпреки това добре стоят и Лили Джеймс (Пепеляшка), и Холидей Грейнджър (доведената сестра Анастейша), и Софи Макшера (другата доведена дъщеря Дрисела), и Хелена Бонам Картър (феята кръстница), и очарователния Ричард Медън (принцът).
„Пепеляшка“ е за тези, които искат да бъдат откраднати от красотата, за да се оставят в нейната власт и да почувстват, че наистина тя може да бъде спасение.